Black tahini rice pudding

| | 8 commentaires



"Romanticism is a grace, celestial or infernal, that bestows us eternal stigmata" 
Charles Baudelaire, Salon de 1859








I learn dozens of paintings a week, as many sculptures, as many vases (ah) ... yet I am always drawn to the same art. I like the sublime, I like the horrific, I like the fantastical,  I like light and I like dark. It seems like Romanticism is what I'm made of. 

Let's say this black tahini rice pudding is an ode to dark romanticism!


Black tahini rice pudding
(vegan, gluten-free)


200 g short-grain rice (I used Arborio)
1 can coconut milk (414 ml / 14 oz.)
200 ml water
50 g coconut sugar*

1/2 black tahini recipe (below)

Mix coconut milk, water and coconut sugar in a saucepan. Bring to a boil, stir in rice and reduce to simmer. Cook for 25-30 minutes, stirring from time to time until thick and creamy. Add a little water if necessary (or more coconut milk).
Let cool for a few minutes and stir in the black tahini.
Serve cold or warm (I think cold's best).

* I liked it that way but some people thought it wasn't sweet enough for them so you might want to add an extra 30 g sugar. 


Black tahini

150 g black sesame seeds
4 cl sesame oil

Place sesame seeds in a blender. Blend and add sesame oil little by little until you reach the consistency you like. Use more oil if you want a very smooth paste.


























Riz au lait au tahini noir
(végétalien, sans gluten)


200 g riz rond (Arborio par exemple)
1 boîte de lait de coco (414 ml)
200 ml  eau
50 g sucre de coco*

1/2 de la recette de tahini noir

Dans une casserole, mélanger le lait de coco, l'eau et le sucre de coco. Porter à ébullition et réduire le feu. Cuire 20-30 minutes, en remuant de temps en temps, jusqu'à ce que le riz soit crémeux. Ajouter de l'eau (ou du lait de coco) si nécessaire.
Laisser refroidir quelques minutes et ajouter le tahini noir. Bien mélanger.
Servir froid ou chaud (j'ai préféré froid)

* Certaines personnes qui ont goûté ont trouvé que ce n'était pas assez sucré à leur goût. Ajouter 30 g de sucre en plus si nécessaire.



Tahini noir

150 g graine de sésame noir
4 cl huile de sésame

Mettre les graines dans un blender et mixer en ajoutant l'huile au fur et à mesure, pour obtenir la consistance désirée. Pour du tahini plus "coulant", mettre plus d'huile.

8 commentaires:

  1. i remember during my art history education, learning so many names, dates, locations... but all i ever loved was modern art.

    i love this black tahini rice pudding! i need to make some black tahini soon!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dates, my worst nightmare...
      You should, it makes everything look elegant!

      Delete
  2. Tes photos sont enivrantes...

    ReplyDelete
    Replies
    1. aw merci Hélène!
      (c'est l'effet tahini , c'est un peu une drogue gustative et pour le noir, visuelle aussi!)

      Delete
  3. Ah comme j'aimerais que l'expo Dark Romanticism soit une expo permanente !
    Je viens de terminer Là-Bas, je te le conseille. Il faut que je me trouve le texte de milton sur les enfers et que je lise Dante !

    ReplyDelete
    Replies
    1. On pourrait ouvrir un musée genre, Musée d'Orsay, dark side. (bon toutes les oeuvres sont hors d'atteinte malheureusement).
      Il faut en effet que je lise Huysmans. On en a parlé hier pour le modernisme. Il fait des critiques, comment dire, brutales (et encore il aimait les oeurves, je n'imagine pas quand il n'aime pas..).
      Paradise Lost?
      Que j'aime Dante.

      Delete
    2. après notre boutique de fringue, nos créations de chaussures, voilà notre musée ! haha
      Je n'ai jamais lu ses critiques. Mais je suis soufflée par à quel point son écriture est moderne, surtout Là-bas.
      C'est cela même.
      Il faut vraiment que je le lise. Aucun rapport mais je ne retrouve pas mon Truman Capote...

      Delete
  4. Photos are gorgeous! I love colored vibrant food, but there is just something about black and white...And you captured it so beautifully. Will be trying this rice pudding these days and will probably serve it warm as it fits the climate I'm in at the moment. That's freezing coooold :)

    ReplyDelete

Rechercher

 
Instagram Strava