Dear Canada,

| | 9 commentaires




Dear Canada,

Thank you. For the discovery I made. Peanut butter. A rare, in some cases unknown, commodity that long ago in France. Thank you for letting me stuff myself with PB and jam sandwiches and bananas dipped in PB. (and thank you for providing Oreos too). 
Thank you for your wonderful people and landscapes.
O Canada, I stand in awe of thee.
I cannot wait to come and visit again. 
I'll bring muffins. And will introduce you to the perfect match. No, not peanut butter and banana. Everybody knows about those two. I'm talking about buckwheat and banana. So delicious. 
There'll be salad too. 







Banana-buckwheat muffins with peanut butter frosting
(vegan, gluten-free)
(yield : six small-ish muffins)

For muffins:

100 g buckwheat flour
25 g millet flour (works great with chestnut flour as well)
15 g arrowroot powder
5 g baking powder
20 g coconut sugar

62,5 g non-dairy yogurt (I used soy)
4 cl oil ( I used 1/2 grapeseed, 1/2 walnut)
1 1/2 mashed bananas 

For frosting:

24 g vegan margarine
10 g agave nectar
40 g unsweetened peanut butter 


Preheat oven to 180°C, line a muffin tin with muffin liners or spray with cooking oil.
In a bowl, whisk together the dry ingredients. Stir in the wet ingredients and mix until well combined. Divide batter equally between the muffin cups. Bake for 18-20 minutes or until golden brown.
While the muffins are baking, prepare the frosting.  In a small bowl, whisk together the margarine, agave nectar and peanut butter until it becomes creamy. Set aside.
Remove muffins from oven and let cool for a while. Transfer them onto a wire rack and frost them when completely cooled.




Brussels sprouts salad

Brussels sprouts, stems removed and roughly cut
Chickpeas, cooked
Quinoa, cooked
Almonds
Mandarin, quarters
Herb salt
Black pepper
Grapefruit and yogurt light vinaigrette (recipe to come)








Muffins banane-sarrasin, glaçage au beurre de cacahuète
(végétalien et sans gluten)
(pour 6 petits muffins)

Pour les muffins:

100 g farine de sarrasin
25 g farine de millet (ou de la farine de châtaigne)
15 g poudre d'arrowroot
5 g levure chimique
20 g sucre de coco

62,5 g yaourt végétal (1/2 yaourt)
4 cl huile( J'ai utilisé moitié pépins de raisin, moitié noix)
1 1/2 bananes, écrasées

Pour le glaçage:

24 g margarine ou de beurre végan
10 g sirop d'agave
40 g pur beurre de cacahuètes (non salé)


Préchauffer le four à 180°C. Beurrer un moule à muffins ou utiliser des caissettes en papier.
Dans un bol, mélanger les ingrédients secs. Ajouter les autres et bien mélanger. Répartir la pâte dans les moules et cuire au four pendant 18-20 minutes ou jusqu'à ce qu'ils soient dorés.
Pendant que les muffins cuisent, préparer le glaçage. Dans un bol, fouetter la margarine, le sirop d'agave et le beurre de cacahuètes jusqu'à obtenir un mélange crémeux. 
Laisser refroidir les muffins avant de les transférer sur une grille à pâtisserie et de les glacer. Vous pouvez ajouter des bananes confites sur le dessus. 







9 commentaires:

  1. Je suis vraiment contente d'être tombée sur ton blog ! Je viens de le dévorer (des yeux, seulement, c'est dommage !).

    ReplyDelete
    Replies
    1. Merci Hélène, je suis contente d'avoir des lecteurs/lectrices et surtout blogeurs français car je n'en connais pas beaucoup et je ne sais pas trop où donner de la tête, je vais donc aller faire un petit tour sur ton blog!

      Delete
    2. Si tu veux que je te donne des adresses de blogs sympas en français, dis-le moi !!! Tu t'entendras très bien avec eux !

      Delete
    3. J'ai partagé ton blog sur ma page Facebook, pour commencer, je suis sûre que tu vas faire un carton ! ;-)

      Delete
    4. Oh je veux bien une liste de blogs, c'est toujours mieux de partager que de chercher soi-même!
      Merci aussi d'avoir partager sur ta page Facebook, so nice of you :)

      Delete
    5. J'aime bien (pas toujours vegan/raw/GF, mais le plus souvent !) :
      Je veux être bonne
      100% végétal
      Absofruitly !
      Antigone XXI
      Chaudron pastel
      Cuisine campagne
      La table verte
      Les petits plats de Rose
      My sweet faery
      PIGUT
      Petits repas entre amis
      Plaisir végétal
      Saveurs végétales
      Vore

      Delete
    6. Oh la la merciii! Je n'en connais que 2! J'ai de la lecture en perspective!

      Delete
  2. Dry Fruits have been a piece of our eating routine and our way of life since times immemorial. Almonds Store Every Place. Alongside the umpteen medical advantages that they offer, dry organic products are likewise a superb wellspring of fundamental supplements and sound oils that help lessen the danger of unending illnesses. A long timeframe of realistic usability, simplicity of capacity and transportation make them a natural piece of each dietary suggestion.

    ReplyDelete
  3. Thanks for Share.

    Submit your blog site at http://expertcorner.in

    Get free backlinks

    ReplyDelete

Rechercher

 
Instagram Strava